пятница, 27 февраля 2015 г.

Etui meervoud

Veel leenwoorden in de Nederlandse taal die eindigen op een klinker krijgen in het meervoud -s achter het woord geplakt. Ik neem even een pen uit mijn etui. Ik borg mijn camera op in een passend etui.


Wil je weten welk lidwoord er voor etui moet? Of weet je niet of het jou of jouw etui is?

Je hebt gezocht op het woord: etui. Samenstellingen met etui worden als één woord gespel tenzij de klinkers botsen. Een van de volgende: etuis etuien ? In dit artikel leg ik uit wat de regels zijn bij het meervoud. De meervoudsvorm - eren komt maar bij een paar woorden voor.


Zelfstandige naamwoorden in het meervoud eindigen meestal op -en of -s. Veel van deze woorden kunnen echter ook een meervoud op -en hebben, hetzij.

In principe wordt in het Nederlands de meervoudsvorm van een substantief. Meervoud van substantieven die op een lange klinker eindigen. Leden, het meervoud van li en leeden, het meervoud van ik leed. Waarop toch berust het onderscheid tusfchen regen (la pluie), en wij reegen, het meervoud van ik reeg, tusschen koker ( etui ), en kooker van ik kook en eene . Heel vaak wordt hier een apostrof . Meervoud komt voor bij het zelfstandig naamwoord en het werkwoor. Franse meervoud cadeaux geldt in het.


Schrijf het meervoud van de woorden bij de plaatjes. Ik heb mijn etui vergeten, maar ik mag Latifa. In het meervoud krijgen woorden die eindigen op een enkele klinker. Als je woorden in meervoud moet zetten komt er vaak een s aan het eind.


Start studying enkelvoud- meervoud. De meeste zelfstandige naamwoorden zet je in het meervoud door er een standaard. Doorgestuurd van meervoudsvorm `trousses`. Posts about meervoud written by Tessa.


Zet de volgende substantieven in het meervoud.

Onder de bank zag hij een leren etui liggen. Speciale gevallen knie – bacterie – album – criticus – politicus – curiosum . Welk lidwoord (de of het): de etui of het etui , wij helpen je graag. Betekenis van etui : Een voorwerp waar je potloden, gummen en pennen in kan doen. Speciaal voor degene die er niet helemaal uitkomen, hebben we een Cheaque woordenboek.


Hier kan je altijd alles terug vinden. Haar etui had ze gekocht bij de Hema. Karin heeft nog stiften in haar etui. Cursus Meervoud , Author: Koksijde hotelschool, Length: pages, Published:. Noteer het meervoud van de volgende woorden.


In woorden als circuit, biscuit en etui schrijf je wie als . Getoonde prijs is inkoopprijs, en gelden alleen bij stuks of een meervoud hiervan. Een blauwe Kipling etui (zonder aap ). En mijn etui zit altijd OVERVOL met allerlei troep en dingen die ik. Si tu vérifies après chacune de tes réponses ton résultat va diminuer.


Regels (1) Veel woorden op -e hebben een (dubbel) meervoud op -n én. Met Klarna kies je voor achterafbetaling . We schrijven de regelmatige meervoudsvorm van een zelfstandig.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения